Povzetek vzgojnega načrta
Spoštujemo sebe, druge in naravo, učimo se sprejemati lastno odgovornost in krepimo solidarnost ter spodbujamo znanje.
Načini doseganja in uresničevanja ciljevZa doseganje in uresničevanje ciljev osnovnošolskega izobraževanja bomo v šoli:
Proaktivne in preventivne vzgojne dejavnostiZa varno in spodbudno okolje in za doseganje ciljev bomo v šoli uvajali proaktivne in preventivne vzgojne dejavnosti, s katerimi šola razvija varno in spodbudno okolje za doseganje ciljev iz 2. člena Zakona o osnovni šoli in potrebe po:
Vzpostavljali bomo pogoje za:
VZGOJNI POSTOPKI1. Svetovanje in usmerjanje je namenjeno učencem, posredno pa tudi njihovim staršem, pri reševanju njihovih lastnih problemov, ki so povezani z razvojem učenca, s šolskim delom, z odnosi z vrstniki in odraslimi ter z razvijanjem samopodobe in prevzemanjem odgovornosti. Poteka lahko v času razrednih ur ali izven časa pouka (po dogovoru z učitelji ali s šolsko svetovalno službo). V primerih, ko strokovni delavec presodi, da se pri učencu pojavljajo težave in oblike vedenja, ki jih šolska obravnava ne more omiliti, izboljšati ali odpraviti, bomo staršem predlagali obravnavo in psihosocialno pomoč v zunanjih ustanovah. Oblike pomoči:
2. Restitucija je oblika vzgojnega ukrepanja, ki omogoča učencu, ki je s svojim ravnanjem povzročil materialno ali moralno škodo drugemu, skupini ali šoli, da to popravi. Učenec se v postopku restitucije sooči s posledicami svojega ravnanja, sprejme odgovornost za takšno ravnanje in poišče načine, s katerimi svojo napako popravi oziroma se z oškodovancem dogovori za načine poravnave. V nasprotju s kaznovanjem poudarja pozitivno reševanje problemov. Strokovni delavci predvsem spodbujajo, usmerjajo in spremljajo proces restitucije. Starše o restituciji obvesti učenec sam ali strokovni delavec. Ker gre za postopek, v katerem ima učenec možnost vpogleda v svojo napako in pri iskanju načinov poravnave sodeluje tudi sam, je restitucija zavezujoča tako za strokovne delavce (ki skrbijo, da je uresničena) kot za učenca in starše. Če se starši z njo ne strinjajo ali je celo ne dovolijo izvesti, s tem svojemu otroku preprečujejo napako popraviti. Zato šola v tem primeru lahko učencu izreče vzgojni opomin. POHVALE, PRIZNANJA, NAGRADEPodeljevali jih bomo za:
Nagrade bomo podeljevali v naslednjih oblikah:
Nagrado, pohvalo ali priznanje lahko dobi posamezni učenec, skupina učencev ali oddelčna skupnost. VZGOJNI UKREPIVzgojni ukrepi so posledica kršitev šolskega reda in dogovorjenih šolskih pravil. Odločitev o vzgojnem ukrepanju je lahko individualna (delavec šole) ali skupinska (učiteljski zbor). Izvajanje vzgojnih ukrepov je povezano z nudenjem podpore in vodenjem učenca, iskanjem možnosti in priložnosti za spremembo neustreznega vedenja. Pri tem sodelujejo učenec, starši in strokovni delavci šole, ki skupaj oblikujejo predloge za rešitev. Vzgojni ukrepi/postopki so usmerjeni pedagoško strokovni postopki, ki se uporabijo pri ponavljajočih, pogostejših ali večjih kršitvah pravil šolskega reda in dogovorjenih pravil. Uporabljajo se v primerih, ko učenec kljub vzgojni pomoči ne izboljša svojega vedenja, noče sodelovati ali pa zaradi različnih razlogov tega ni sposoben. Vzgojni ukrepi so torej namenjeni temu, da posredno pomagajo učencu spremeniti svoje vedenje. Vzgojni ukrep se oblikuje kot:
Vzgojni ukrepi se dokumentirajo kot:
Izrekamo naslednje možne vzgojne ukrepe:
Učencu in njegovim staršem se pojasnijo razlogi za odločitev o ukrepu, obliko in trajanje ukrepa. V primerih, ko to ni mogoče (npr. odstranitev učenca od šolske ure), se razgovor opravi takoj, ko je mogoče, praviloma še isti dan. Vzgojni ukrep je za učenca in njegove starše obvezujoč in se mu morajo podrediti. V nasprotnem primeru učenec prejme opomin. Na vzgojno delovanje šole je možen ugovor. Če učenec ogroža zdravje in varnost drugih učencev ali učitelja oziroma moti vzgojno-izobraževalni proces tako močno, da je delo v veliki meri onemogočeno, ga morajo njegovi starši ta dan odpeljati iz šole. O dogajanju strokovni delavec, ki je bil navzoč, zapiše zapisnik. Razrednik starše seznani z zapisnikom in ob tem sklene dogovor o nadaljnjem ravnanju in sodelovanju. Določi se časovno obdobje za intenzivno spremljanje otrokovega vedenja na podlagi pripravljenega načrta. Pri pripravi načrta sodelujejo učenec, razrednik, učitelji in starši. Po potrebi sodeluje pri pripravi načrta šolska svetovalna služba, vodstvo šole. V posameznih primerih lahko poiščemo tudi pomoč in podporo pristojnih institucij. Starši so s šolo dolžni sodelovati. Ob resnih disciplinskih težavah v posameznih oddelkih razrednik problematiko vsebinsko predstavi na delovnem sestanku:
Premestitev v drug oddelek Šola lahko po presoji celotnega učiteljskega zbora učenca ob hujši ali ponavljajoči kršitvi premesti v drug oddelek. Prešolanje učenca v drugo šolo Šola lahko vključi ali prešola učenca v drugo šolo v soglasju s starši ali na predlog staršev, če je to potrebno iz učnih ali vzgojnih razlogov. Z vključitvijo mora soglašati šola, v katero se učenec vključuje. Vzgojni opomin Učencu se lahko izreče vzgojni opomin, kadar krši dolžnosti in odgovornosti, določene z zakonom, drugimi predpisi in akti šole, in ko vzgojne dejavnosti oziroma vzgojni ukrepi, določeni z vzgojnim načrtom in pravili šolskega reda, ob predhodnih kršitvah, niso dosegli namena oziroma se lahko vzgojni opomin izreče sočasno z vzgojnim ukrepanjem, kadar gre za kršitev, ki resno ogroža varnost ali zdravje učenca samega ali drugih. Vrste in izrekanje vzgojnega opomina podrobneje predpiše minister za šolstvo. V posameznem šolskem letu lahko učencu izreče učiteljski zbor vzgojni opomin največ trikrat. Če je bil učencu izrečen drugi vzgojni opomin v šolskem letu, mora šola obvestiti starše o tem, da lahko učenca po izrečenem tretjem vzgojnem opominu v primeru onemogočanja izvajanja pouka in drugih dejavnosti, prešola na drugo šolo brez njihovega soglasja. Šola za učenca, ki mu je bil izrečen vzgojni opomin, najkasneje v desetih delovnih dneh od izrečenega opomina pripravi individualizirani vzgojni načrt, v katerem opredeli konkretne vzgojne dejavnosti, postopke in vzgojne ukrepe, ki jih bo izvajala. Razrednik je odgovoren za pripravo individualiziranega vzgojnega načrta, sodelujejo pa lahko tudi drugi strokovni delavci šole. Pri pripravi individualiziranega vzgojnega načrta lahko sodelujejo tudi starši učenca. Šola spremlja izvajanje individualiziranega vzgojnega načrta. V skrajnem primeru je posledica treh izrečenih vzgojnih opominov prešolanje učenca v drugo šolo brez soglasja staršev. Če se učenca prešola brez soglasja staršev, si šola pred odločitvijo o prešolanju učenca na drugo šolo pridobi:
SODELOVANJE S STARŠI S starši sodelujemo prek ustaljenih in obveznih oblik sodelovanja:
Starši so dolžni šoli posredovati telefonske številke, na katerih so dosegljivi. V vzgojnem načrtu naše šole želimo poudariti odgovornost in dolžnost staršev za sodelovanje s šolo. Starši so se dolžni v vsakem ocenjevalnem obdobju vsaj enkrat udeležiti govorilnih ur ali roditeljskega sestanka pri učitelju razredniku in tako dejavno spremljati šolsko in domače delo ter vedenje svojega otroka. V primerih, ko strokovni delavec presodi, da je potreben daljši in poglobljen razgovor o otrokovem vedenju ali težavah v šoli, starše povabimo na razgovor v šolo. K sodelovanju na razgovoru lahko povabimo tudi druge strokovne delavce šole. Pri reševanju različnih problemov, s katerimi se srečuje posamezni učenec ali skupina učencev, se lahko povežemo s pristojnimi institucijami in različnimi organizacijami. Pisna vabila s povratnico pošiljamo v primeru, ko starši s šolo ne sodelujejo, njihov otrok pa ima večje težave ali ponavlja manjše kršitve šolskega reda in dogovorjenih pravil. V posameznih primerih, ko se starši ne vključujejo v reševanje problemov, povezanih z njihovimi otroki, ali otroke zanemarjajo, šola lahko izvede obisk dveh strokovnih delavcev na domu s soglasjem staršev. Cilj obiska je sprejetje dogovora o medsebojnem sodelovanju in vzajemnih odgovornostih. V primerih, ko šola ne more zagotoviti sodelovanja staršev ali oceni, da gre pri posameznih otrocih za zanemarjanje, zlorabe ipd., bo poiskala pomoč in sodelovala s pristojnimi zunanjimi institucijami (Center za socialno delo, Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše, zdravstveni dom, policijska postaja …). Medsebojne odnose se utrjuje tudi z dodatnimi oblikami sodelovanja, kot so:
|